Malý motocykl JAWA 50, Typ
23A Mustang je odvozený od motocyklu JAWA 50, Typ 20 a 21.
Technické parametry, obsluhu i údržbu má v podstatě stejnou jako
typy 20 a 21. Motor je u všech typu stejný. Typ 23A má alternátor o
výkonu 30 W (pro reflektor 25/25 W a zadní světlo 5 W). Palivová
nádrž je umístěná za řídítky a má objem 8 litru. Schránka na nářadí
je pod sedlem. Motocykl má minimálně krytů a je opatřený
stupačkami. Nastavení reflektoru: Vertikálně se reflektor nastavuje
uvolněním dvou šroubu na stranách reflektoru a otočením reflektoru
směrem nahoru nebo dolu podle potřeby. Stranově se reflektor
nastavuje pomocí dvou seřizovacích šroubů, které jsou na
chromovaném rámečku kolem reflektoru. Motor dvoudobý vzduchem
chlazený ležatý jednoválec.
JAWA 50 TYP
23
Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2917 PSb
Obsah válců 49,9ccm Průměr difuséru 17 mm
Vrtání 38mm Hlavní tryska 68
Zdvih 44mm Volnoběh tryska 38
Kompresní poměr 1:9,2
Maximální výkon motoru 3,5 K při 600ot/mim Setrvačníkové
magnetko
Maximální rychlost 60km/hodině Stejnosměrný proud 6V
Prům. spotřeba s osobou 2,3l/100km Výkon dynama 20-30W
Obsah nádrže 8/0,5rez litru Přední žárovka 15/15W/-25/25W
Výška motocyklu 930 mm Zadní žárovka 5W
Délka motocyklu 1780mm Zapalovací cívka Pal 8 V02-9210,30
Šířka motocyklu 740mm Zapalovací svíčka Pal Super N7R
Největší vzhledovou změnou se mohl pochlubit typ 23 (též 223.200)
nazvaný Mustang. Byl zbaven karoserie. Známý podvozek doplnil
nosník pod sedlem. Blatníky byly mělké, kruhové. Do otevřeného
prostoru mezi sedlem a řídítky byla umístěna velká palivová nádrž
na 8 litrů. Vzhled měla na svědomí částečně italská firma Italjet,
která kupovala do svých motocyklů motory v považských strojárnách.
Těm se naopak zalíbila italská nádrž na palivo a dílo bylo hotovo.
Nový vzhled byl šokem zejména pro vyznavače klasických pionýrů.
Když byl motocykl poprvé předveden při oponentuře, jeden z
funkcionářů vyhrkl: "Probůh, to je nějaký nedodělaný." Později se
tento model stal jedním z nejoblíbenějších.
Zdroj: www.fiklub.mypage.cz
16.3.2015 byla na motoru provedena kompletní repase motoru a převodovky:
celá převodovka, řadicí vidlička, startovací segment. ložiska, gufera, výbrus, píst, spojka. Zde je ukázka videa měření výkonu po repasi motoru.
5,76 Nm při 5.403 ot./min, výkon 4,61 PS při 5.723 ot./min